Carnation intră pe piaţa din România

Published on 19 February 2008

Agenţia de comunicare online, independenta, Carnation, din Ungaria, şi-a demarat activitatea şi pe piaţa de online din România la începutul lui 2008. 

"Având în vedere că agenţia noastră lucrează pentru companii multinaţionale, plănuim ca mai întâi să încercăm să lucrăm cu birourile din România ale clienţilor pe care îi avem deja, precum Microsoft, E.ON, Fiat, Honda, Sanoma, NIVEA, Bayer, Generali", explică Erik Szabo, sales director Carnation.
 
Principalele competenţe ale agenţiei, care are mai mult de 10 ani de experienţă, sunt: search engine marketing (optimizare şi reclame PPC), media planning and buying, comunicare online (bannere, reclame video, PR online, etc.), graphic design şi multimedia, consultanţă, dezvoltare web, întreţinere site şi server.
 
Carnation a avut o cifră de afaceri de 5 milioane de dolari în 2007 şi se aşteaptă la 7 milioane de dolari pentru 2008.
 
Carnation provine dintr-o piaţă în care rata de penetrare a internetului în 2007 a fost de 39% în rândul populaţiei cu vârste cuprinse între 15 şi 69 de ani, potrivit unui studiu de piaţă al agenţiei.

Utilizatorii de internet obişnuiţi pe categorii de vârstă sunt:
15-24 ani - 71%
25-34 ani - 49%
35-49 ani - 38%
50-69 ani - 13%.

În ceea ce priveşte conexiunile la internet în Ungaria, utilizatorii au: 43% - ADSL, 37% - cablu, 9% - dial-up şi 11% alt gen de conexiuni. Dintre aceştia, 43% au computer acasă şi 60% au internet acasă. Broadband-ul reprezintă 87% din conexiunile existenţe.

La nivelul tarifelor din Ungaria, orientativ, acestea sunt:

ADSL
- 1 Mbit/s €12-18 / luna
- 4 Mbit/s €24-30 / luna
- 8 Mbit/s €30-40 / luna

Cablu
- 1.2 Mbit/s €12-15 / luna
- 5 Mbit/s €24-30 / luna
- 10 Mbit/s €30-40 / luna
- 20 Mbit/s €50-55 / luna.

Anul trecut în iunie, erau 1,6 milioane de abonamente de internet active în Ungaria, ceea ce înseamnă o creştere de 21% faţă de cele 6 luni dinainte şi o creştere de 39% faţă de cele 12 luni dinainte. Aceste creşteri se datorează scăderii tarifelor la abonamentele broadband. Dial up-ul şi ISDN-ul au pierdut terenul în favoarea ADSL-ului şi a cablului.
 
În Ungaria, există aproximativ 1.800 de magazine online şi 80% din toate veniturile acestora sunt generate de primele 20. Plăţile se pot face prin transfer bancar, plata la livrare (cel mai folosit), plata prin card, paypal (plăţi se fac din 2005 şi încasări din 2007), micropayment (SMS, apel premium, sistem de plată virtuală NetPay).
 
Valoarea pieţei de e-commerce s-a ridicat la valorile:

- 2004: 44 milioane euro
- 2005: 72 milioane euro
- 2006: 124 milioane euro
- 2007: 180 milioane euro.

Aceste sume nu includ vânzări turistice sau de asigurări. Valoarea medie a unei tranzacţii online în cazul magazinelor online clasice este de 100-120 de euro şi continuă să crească.

Activitate online în Ungaria
E-mail
99%
Citit reviste online, portaluri
94%
Căutare de informaţii despre produse
91%
Căutare de job-uri
61%
Ascultat de radio online
55%
Jocuri online gratuite
52%
Telefonie IP
49%
Citit bloguri
47%
Shopping online
46%
Participarea la discuţiile de pe forumuri
43%
Chat
43%
Activităţi de rutină la birou, administrative
30%
TV online
29%
Online banking
27%
Online dating
25%
Video sharing, upload
14%
Descărcări de software comercial
11%
Descărcări de muzică, video
9%
Scris şi publicat pe bloguri
9%
Pariuri online
8%

 
Sursa: Carnation

back