Studiu de caz: CoÅŸul Zilnic - Mega Image

Published on 08 December 2009

LUCRARE: CoÅŸul Zilnic – Mega Image
AUTOR: Interactions Marketing
CLIENT: Mega Image
PERIOADA CAMPANIEI: 13 aprilie 2009 - 15 mai 2009
 
Descrierea lucrării

Cum să converteÅŸti 3 obiective aparent divergente ÅŸi având în spate un buget destul de mic într-o strategie de succes?

Pentru generarea de AWARENESS PE MÄ‚RCILE PROPRII, SCHIMBAREA PERCEPÅ¢IEI DE MAGAZIN SCUMP ÅŸi COLECTAREA DE BAZE DE DATE PENTRU ÎNCEPEREA UNUI PROGRAM DE CRM, am conceput campania CoÅŸul Zilnic prin care consumatorii puteau câÅŸtiga zilnic pe www.mega-image.ro un coÅŸ cu produse. Taskul consumatorului? Să se înregistreze pe site (cu datele sale de contact ÅŸi obiceiurile de consum) ÅŸi să îÅŸi aleagă orice produse din catalogul online cu condiția ca valoarea produselor să nu depăÅŸească 100 RON. La sfârÅŸitul fiecarei zile s-a ales câte un câÅŸtigător care a primit exact produsele alese.

S-a dovedit prin rezultate că această strategie a reuÅŸit să facă din 3 obiective aparent imposbil de atins simultan, o campanie de succes pentru brandul Mega-Image. Campania a generat rezultate (sesizabile ÅŸi în vânzări) comparabile cu cele ale unei promoții naționale de consumatori, susținută de bugete semnificativ mai mari.

În plus, campania a dovedit că este posibil ÅŸi fără un premiu foarte scump să captezi interesul consumatorului suficient de mult încât să petreacă minute în ÅŸir studiind un catalog de produse ÅŸi prețuri ÅŸi mai ales să aleagă să îÅŸi lase datele personale pe site, solicitând comunicări ulterioare.

La o săptămână după încheierea primei etape din campanie, am lansat o a doua etapă, în care participanții din prima etapă erau invitați să participe la o nouă mini-promoție, cu condiția să îÅŸi aducă de această dată ÅŸi minim 3 prieteni. După încheierea celei de-a doua etape, baza de date a mai crescut cu 45%!

Informațiile extrase din conținutul coÅŸurilor fiecărui consumator sunt folosite pentru mai buna personalizare ÅŸi targetare a newsletterelor.


Obiective

1. Awareness pe mărcile proprii
2. Combaterea percepției de magazin scump comparativ cu hypermarketurile
3. Colectare de baze de date ÅŸi începerea unui program de CRM

Target

Clienți ÅŸi potențiali clienți Mega Image, 22 - 40 ani, urban, venituri medii ÅŸi medii - mari.

Strategie

 Corelația strategiei cu obiectivele:

a) Promovarea mărcilor proprii - în catalogul de produse, mărcile proprii au ocupat un loc privilegiat. Rezultatul s-a remarcat la final când s-a analizat procentajul mărcilor proprii din total coÅŸuri construite (aproape triplu față de proporția vânzărilor anterioare de mărci proprii din total vânzări magazine)

b) Awareness asupra prețurilor - consumatorul trebuia să analizeze cu atenție prețurile fiecărui produs pentru a nu depăÅŸi limita de 100 RON. În medie un consumator a dedicat acestei activități 5 minute ÅŸi 45 de secunde!)

c) Colectare de baze de date - pentru înscrierea în promoție era necesară crearea unui cont, iar în formularul de înscriere erau solicitate pe lângă toate datele de contact ÅŸi date referitoare la comportamentul de consum/ demografice; pe lângă aceste date colectate, conținutul coÅŸului a oferit informații relevante (exemplu: newsletterul adresat celor care au pus în coÅŸuri produse pentru bebeluÅŸi - deci au un copil mic acasă - va conține în majoritate produse destinate bebeluÅŸilor)

Promoția a generat un boost de trafic de 500%, 1.2 milioane de afiÅŸări, peste 35 000 coÅŸuri înscrise în promoție (nu departe de o promoție națională de consumatori cu buget incomparabil mai mare), peste 15 000 consumatori unici ÅŸi un timp de aproape 6 minute petrecut studiind catalogul de produse Mega Image (dramatic mai mare decât timpul mediu acordat de un consumator studierii catalogului tipărit).

Imediat după prima etapă a fost lansată ÅŸi etapa a doua, în care, de această dată taskul consumatorului a fost să îÅŸi convingă ÅŸi alți prieteni să intre în promoție. Baza de date a mai crescut cu încă 45%

Rezultate

- 51 503 vizitatori unici pe secțiunea dedicată campaniei
- 14 pagini/ vizita (crestere de 600%)
-1.2 milioane pageviews pe site într-o singură lună
- 5min 45sec durata medie a unei vizite pe site
 

 
- Boost de trafic pe site-ul de brand de >500%
- 30% rată de conversie vizitator -> participant
- 22% rată de click la email trimis către baze de date închiriate
- primul pas dintr-o strategie pe termen lung care a început să fie implementată din săptămâna imediat următoare campaniei
- 10 731 utilizatori înregistrați în prima etapa, 4 692 în a doua
 
 
 
 
Credits

Mega-Image: Raluca Pavel, Manager Marketing
Interactions: Denisa ArmaÅŸu (Head of Creative Department), Cătălina Ilie (Web Designer), Andreea Stan (Account Manager), Adrian Alexandrescu (Managing Director) ÅŸi Serban Jinga (Internet Marketing Specialist).
 

back