Juriul Internetics crede în dezvoltarea publicității online din România

Published on 27 September 2007

Membrii juriului Internetics 2007 cred că bugetele dedicate publicității online vor începe să crească pe măsură ce advertiserii vor fi din ce în ce mai bine informați în legătură cu beneficiile acestui mediu.
Începând cu ediția de anul acesta a festivalului, Internetics ÅŸi-a propus să ofere comunității de marketing ÅŸi comunicare o imagine cât mai completă a conținutului online, pentru a încuraja dezvoltarea unei comunități a specialiÅŸtilor în online care să cuprindă ÅŸi să aducă cât mai aproape de Internet oameni de marketing din companii.
Cu ocazia evenimentelor care vor avea loc în perioada 31 octombrie a€“ 1 noiembrie, Internetics va reuni în timpul seminariilor, dar ÅŸi la Gala de premiere, nu numai programatori web, designeri web, programatori, agenții specializate în web design, web development, ci ÅŸi publisheri online, agenții ÅŸi regii media, antreprenori online, advertiseri, divizii de interactiv ale agențiilor de publicitate ÅŸi agenții de publicitate.
Astfel, oamenii de marketing din companii vor avea ocazia să între în contact cu cei care creează conținutul online, dar ÅŸi să vadă proiecte ÅŸi idei de succes.

Ce credeți că i-ar putea determina pe advertiserii din România să investească mai mult în online, decât în prezent?
 

 "Marketerii folosesc ceea ce ÅŸtiu: TV, radio, presă ÅŸi outdoor. Oamenii de marketing încă nu ÅŸtiu care sunt particularitățile publicității pe internet, ce se poate face, care sunt rezultatele, care este prețul corect. Deci o mai bună informare a advertiserilor despre acest canal este factorul principal.
 Presiune din exterior, de la companiile mamă: «in bugetul pe 2008 trebuie musai să alocați x% pe online».
 Presiunea concurenței: «X-ulescu este pe net. Trebuie ÅŸi noi să facem ceva în acest sens»." - Constantin Ferseta - Marketing Manager neogen ÅŸi membru al juriului Web Promo

 "Cred că suma ÅŸi modul în care se investeÅŸte în publicitatea online din România sunt corelate cu dezvoltarea pieței de publicitate în general. Cred că sumele cresc într-un ritm accelerat, cred că subiectul este din ce în ce mai prezent în discuții, aÅŸa că nu îmi fac griji.
 Nu cred că domeniul trebuie împins cu adevărat, ba dimpotrivă, industria publicității nu face față - din punct de vedere al imaginației ÅŸi capacității - dezvoltării internetului în România." - Daniel Gavrilă - Managing Partner Glue ÅŸi membru al juriului Web Promo
 

 "În acest moment, cred că lipseÅŸte în primul rând «mediul» în care să se poată cheltui mai mulți bani în advertising online. Mă refer mai exact la lipsa (sau insuficienta existență) a contentului solid care să atragă utilizatori care contează pentru advertiseri.
 De asemenea, cred că agențiile de publicitate încă nu stăpânesc pe deplin resursele ÅŸi avantajele oferite de Internet advertiserilor ÅŸi nu direcționează clienții către acest mediu. Aici lucrurile se vor schimba pe măsură ce în agenții vor apărea profesioniÅŸti în advertising online care vor putea promova clienților soluțiile de comunicare online. Într-un cuvânt cred că în Internetul românesc nu sunt încă suficienți bani care să atragă la rândul lor banii advertiserilor." - Cosmin Golea - Director Executiv First-Solutions.net ÅŸi membru al juriului Web Space

 "Un mix între obținerea de informații despre mediul online ÅŸi rezultatele care se pot obține pe de o parte ÅŸi spargerea ghetei de către un competitor direct care să atragă apoi toată industria pe de altă parte." - Radu Ionescu - Managing Director Kinecto Permission Marketing ÅŸi membru al juriului Web Promo
 

 "În primul rând, oamenii de marketing sunt oameni de cifre ÅŸi încă nu există destule demonstrații coerente ale eficienței campaniilor online. În al doilea rând nu există structuri în cadrul departamentelor de marketing care să înțeleagă potențialul acestui mediu. Și nu în ultimul rând companiile care livrează strategii ÅŸi creație online nu au investit suficient în educarea pieței ÅŸi încă nu au resursele să livreze campanii puternice care să legitimize acest mediu cu un potențial enorm." - Răzvan Matasel - Deputy Managing Director & Head of Planning Leo Burnett ÅŸi membru al juriului Internetics Web Promo
 

 "Versiunea online asigură ÅŸi comunicare în abele sensuri, făcând online-ul mult mai interesant ÅŸi mai reactiv la feedback-ul cititorilor. O reclamă bine poziționată într-un site cu un anumit gen de audiență aduce mai multă valoare decât un poster mare lipit pe un bloc, care pentru unii ajută la infrumusetarea oraÅŸului, pentru alții strică aspectul gri al oraÅŸului iar pentru alții trece neobservat." - Bogdan MuÅŸat - Developer & Platform Group Manager Microsoft România ÅŸi membru al juriului Web Space
 
 "În continuare grosul bugetelor de comunicare în România se orientează spre canalele clasice, în special pe TV. Cu toate acestea gradul tot mai ridicat de utilizare a computerelor personale precum ÅŸi creÅŸterea accentuată a nivelului de penetrare a internetului din ultimii ani face ca acest mediu să nu mai poată fi ignorat. Mai mult decât atât, online ai o serie de avantaje specifice. Poți să transmiți către consumatori un volum de informație pe care un spot TV sau radio nu îl poate atinge în 30 de secunde, poți să interacționezi cu potențialii consumatori, să măsori efectele campaniei în timp real pentru a o ajusta imediat... Nu în ultimul rând, dezvoltarea unor baze de date pentru programe ulterioare de marketing direct, la costuri foarte avantajoase, face din internet un mediu extrem de atractiv. De aceea, advertiserii importanți (în special companiile multinaționale) sunt tot mai interesați în utilizarea acestui canal. În măsura în care agențiile online se vor ridica la nivelul aÅŸteptărilor, investițiile vor creÅŸte tot mai rapid."- Mugur Păun - Manager MRM Partners România ÅŸi membru al juriului Web Promo
 

 "Consider că există mai multe lucruri care ar ajută la creÅŸterea investițiilor în online, din care aÅŸ enumera: studiile socio-demografice realizate la nivel de piață pentru toate site-urile care aÅŸteaptă bugete de publicitate ÅŸi aici susțin inițiativa BRAT; dezvoltarea site-urilor cu conținut propriu, un lucru necesar în cazul unei piețe mature online; de altfel, contentul va trebui să devină preocuparea principală a proprietarilor de site în viitorul apropiat ÅŸi mai puțin dezvoltarea extensivă; în al treilea rând, educarea agentiillor ÅŸi a clienților în acest domeniu." - Laurențiu Pop - New Media Manager Inițiative Media ÅŸi membru al juriului Web Space
 

 "Pentru a investi mai mult în online, companiile din România trebuie să angajeze specialiÅŸti care să ÅŸtie să estimeze corect potențialul extraordinar al acestui mediu. Încadrarea echitabilă a acestui canal în mixul de comunicare ar promova investiția ÅŸi ar ridica mediul online la justa lui valoare." - Oana Solca - Web Shop & Web Care marketing manager Orange ÅŸi membru al juriului Web Promo 

back