BRAT a lansat rezultatele de trafic ale Studiului de Audiența ÅŸi Trafic Internet

Published on 15 October 2007

 Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) a lansat luni, 15 octombrie 2007, primele rezultate ale Studiului de Audiență ÅŸi Trafic Internet (SATI). Proiectul, demarat de Departamentul Internet al BRAT în urmă cu aproximativ un an, pune la dispoziția pieței de publicitate primele sale rezultate, cele referitoare la traficul înregistrat de site-urile măsurate. În primăvara anului viitor urmează a fi lansate ÅŸi rezultatele de audiență ÅŸi profilele vizitatorilor.
 
 Prin lansarea rezultatelor SATI, BRAT include în zona sa de studiu ÅŸi mediul online, răspunzând astfel nevoilor membrilor săi. Studiul de Audiență ÅŸi Trafic Internet este un studiu complet nou, realizat după o metodologie acceptată la nivel internațional, utilizată cu succes în țări ca Austria, Germania, Spania sau Elveția ÅŸi va oferi informații detaliate referitoare la traficul, audiența ÅŸi profilele vizitatorilor site-urilor din România.
 
 Obiectivul Departamentului Internet a fost realizarea unui sistem de evaluare a site-urilor web: măsurare trafic, măsurare audiență ÅŸi determinarea profilelor socio-demografice ale vizitatorilor, dar ÅŸi obținerea de informații generale referitoare la utilizarea Internetului în România. Acestea vor acoperi interesele mai multor categorii de jucători: agenții ÅŸi clienți de publicitate, editori de site-uri web ÅŸi regii.
 
 Finalizarea ÅŸi concretizarea SATI a fost posibilă numai cu sprijinul celor 49 de editori, 5 regii, 21 agenții ÅŸi clienți de publicitate implicați în activitatea Departamentului Internet al BRAT. SATI oferă în prezent date pentru 145 de site-uri web, dar în curând toate cele aproximativ 190 de site-uri incluse în măsurătoare vor beneficia de rezultate. Sistemul poate măsura ÅŸi oferi rezultate pentru un număr nelimitat de site-uri.
 
 Rezultatele de trafic, puse luni la dispoziția beneficiarilor de către BRAT, sunt obținute pentru prima dată în România după standarde ÅŸi metodologii alese ÅŸi recunoscute de întreagă piață de publicitate online, acceptate de specialiÅŸti în domeniul cercetării. Astfel, mediul online românesc devine transparent ÅŸi caatiga credibilitate, creându-se premisele creÅŸterii investițiilor în această zonă.
 
 Drepturile de publicare a rezultatelor SATI aparțin Biroului Român de Audit al Tirajelor, iar rezultatele urmează a fi furnizate numai membrilor Departamentului Internet al BRAT. Datele de trafic referitoare la numărul de afiÅŸări, vizite ÅŸi clienți unici vor fi publicate lunar pe site-ul www.sati.ro (pentru moment disponibile pe www.brat.ro). Pe lângă acestea, beneficiarii studiului vor avea acces continuu la rezultatele lor, printr-o aplicație specializată ce va face posibilă evaluarea traficului la 20 minute după ce acesta a fost înregistrat, precum ÅŸi la alți indicatori tehnici ai datelor de trafic.
 
 Biroul Român de Audit al Tirajelor este o organizație non-profit, constituită ca o asociație a industriei de publicitate, înființată în 1998 de 33 membri fondatori. În prezent BRAT are 247 de membri. De la apariție furnizea 

back